В най-натовареното време от годината, някъде между сключването на онлайн сделки и планирането на предстоящата година, акаунтът в Google Ads крещи за внимание. Наддаването (Bidding) не се случва от само себе си! А възможно ли е?
В тази статия на Дигитална агенция “Grow Easy” ще научиш 6-те най-добри съвета за пестене на време при управлението на акаунта ти в Google Ads .
1. Диагностика на Кампании
В момента Google въвежда нова функция, наречена Диагностика на кампаниите. Инструментът ще работи във фонов режим и ще търси проблеми или конфликти в Google Ads акаунта.
Това може да е подобно на съобщенията, които се появяват в акаунтите и предупреждават рекламодателите за конфликтни отрицателни ключови думи или рекламни групи без ключови думи.
Очаква се да бъде чудесна функция за намаляване на времето за отстраняване на неизправности и за по-бързо идентифициране на проблемите преди да повлияят на резултатите ти.
2. Диагностика на Ключови думи
Диагностиката на ключовите думи е чудесен инструмент, който бързо докладва дали рекламите се показват за всяка ключова дума и предоставя статус, като например "рекламата се показва сега", "спряна" или "нисък обем на търсене".
За да получиш по-подробен статус, трябва да задържиш мишката си върху графа "статус".
За да диагностицираш твоите "Ключови думи" трябва да си в "ключови думи за търсене". В десния горен ъгъл ще намериш "Допълнителни опции", където ще откриеш "Диагностика на ключови думи".
Примерите за съобщения с червен флаг включват:
Ограничен или изчерпан бюджет: "Рекламата е с ограничено показване, заради недостатъчен бюджет".
Ниска цена на офертата или оценка на качеството: "Тази ключова дума задейства други реклами с подобна ключова дума: „ключова дума“- „Име на кампанията“ > „Име на рекламната група"
Това може да ускори идентифицирането на всякакви проблеми с ключовите думи, които не можем да забележим в началото.
3. Масови редакции за мащабни промени
Функцията е изключително полезна за рекламодателите, които управляват своите платени реклами от уеб интерфейса на Google Ads.
Функцията за групово редактиране позволява промени в кампании, рекламни групи, реклами и ключови думи с няколко кликвания. Обичайните редакции включват възможност за увеличаване или намаляване на ръчно наддаване, търсене и замяна на текст на реклами или задаване на нови бюджети.
Избери падащото меню "редактиране" от всеки раздел, за да видиш опциите за редактиране. Има възможност да прегледаш промените преди да ги направиш окончателни. Макар че има някои ограничения за напреднали потребители, опции като "повишаване на ръчното наддаване до желаните четири горни позиции в търсачката", например за ключови думи, може да са неефективни.
4. Планиране на отчети
Този отчет е толкова достъпен, че може би си забравил, че можеш да планираш отчетите от Google Ads да се появяват автоматично във входящата ти поща с желаните от теб показатели и желаната от теб честота. Стартирай и изтегли отчет, от който и да е раздел и избери "имейл и планиране на отчет".
Можеш да посочиш честотата и потребителите, които да получават отчета. Настрой отчети, които да се доставят автоматично на пряко свързани лица, за да ги държиш в течение и да спестиш време за пускане на точни и ясни отчети.
5. Списък с отрицателни ключови думи
Рекламодателите често добавят отрицателни ключови думи в кампаниите и рекламните групи. Това може да отнеме много време и да улесни допускането на грешки, които впоследствие могат да окажат отрицателно въздействие върху ефективността.
Наскоро Google въведе възможността за използване на списъци с отрицателни ключови думи, които могат да се споделят в кампаниите на Google Ads. Когато добавяш отрицателни ключови думи, получаваш възможността да ги приложиш към всеки основен списък, след което се добавят към всички кампании, с които е свързан списъкът. Това елиминира необходимостта да се затрудняваш с навигацията в няколко кампании.
6. Автоматизирани правила
За рекламодателите, които не са в крак с модата ресурси и платформи за управление на PPC, автоматизираните правила на Google Ads са най-доброто решение.
Автоматизираните правила работят въз основа на зададени от теб критерии. Използвай тази функция, за да спестиш време за задачи, които се изпълняват често и които отнемат много време.
Нашите най-добри избори за автоматизирани правила, които спестяват време, включват:
- Промяна на ръчното наддаване. За да достигнеш желания ранг на рекламата или ранг в челните четири позиции в търсачката.
- Включване/изключване на промоционални реклами.
- Увеличаване на бюджета на кампании, които се представят добре въз основа на CPA.
Всички направени промени могат да бъдат прегледани и върнати в дневника на промените. Управлявайте автоматизираните правила чрез връзката "Автоматизирани правила" в страничния навигационен панел на профила си.