Вече 2 десетилетия Google е най-популярната търсачка, която е достъпна за всички. Компанията всяка година вдига летвата с технологичните иновации, като вече предоставя възможност за търсене с глас и с помощта на камерата на вашето мобилно устройство.

В тази статия на GrowEasy ще разгледаме основните иновации в търсенето, които Google е интегрирал или ще интегрира тази година като основен ъпдейт. Технологичния гигант наскоро обяви, че екипът му ще тества интеграцията на изкуствен интелект в резултатите на търсачката, което ще отвори вратата за по-естествен начин за намирането на информация. Това ще позволи на потребителя директно да зададе своите въпроси и да получи отговор, който е компилиран от съдържанието в мрежата, което Google мисли за достоверно по системата О-Е-А-Н (E-E-A-T).

Ограждане (или подчертаване, или задраскване) за търсене в Google

Идеята на Google с този нов метод на търсене е, че улеснява потребителите, които искат да потърсят нещо, което са видяели в някое приложение извън търсачката (например YouTube, Instagram, Facebook и т.н.) без да ги отделя от самото приложение. Което съответно изключва нуждата от това потребителят да трябва да прекъсне преживяването си в приложението, в което е, за да потърси в търсачката.

Звучи интересно, но как работи? Виждаш продукт и проявяваш голям интерес към него. Тук, вместо да се чудиш как да го опишеш с ключови думи, или по “традиционния” начин за търсене на конкретния онлайн магазин, само трябва да оградиш с пръст и Google ще ти покаже всички свързани резултати по информацията от заградената от теб снимка.

Полезни приложения на тази функция са моментите, когато виждаш продукт, към който проявяваш интерес, но не искаш да напуснеш страницата или приложението. Вместо да трябва да влизаш в търсачката и да се чудиш какво да напишеш, за да ти излезе онлайн магазина, който го продава, директно ограждаш и Google намира това, което търсиш.

Google ще продължава да препоръчва и реклами от Google Ads в този вид търсения, произлизащи от ограждане.

Нещо, което не е ново за Google е това да получаваш резултати от търсения със снимка.

За да се възползваш от тази нестандартна функция, която въпреки че съществува от много време още набира популярност, трябва да отвориш приложението Google Chrome на твоя Android телефон. След това избери нов прозорец и в търсачката натисни иконока с камера.

След като кликнеш на този бутон, ще ти се отвори напълно нов прозорец. Ще виждаш Google Обектив, където можеш да избереш между това да използваш камерата си или вече сниман файл, за да търсиш в интернет.

Допълнително на това, можеш да сканираш текста от твоя снимка и директно да го потърсиш като обикновено търсене в Google с бутона “Домашна работа” или да го преведете с Google Преводач с бутона “Превод”

Комбинирано търсене в Google

Функция на търсенето в Google, за която повечето хора не знаят, че изобщо съществува, е комбинираното търсене. Тази технология позволява да използваш търсенето на снимка като добавиш ключова дума, която да повлияе на резултатите, които излизат от това търсене.

Например, виждаш и си харесваш чифт обувки - снимаш ги и използваш търсене по снимки в Google, за да разбереш тяхната цена. Разглеждаш опциите, но няма резултатите не показват цветовете, които ти харесваш. В този случай, единственото, което трябва да направиш е да напишеш твоя любим цвят като ключова дума, например “зелено” в търсачката до снимката и вече ще ти излязат резултати на същата обувка, само че в зелен цвят.

Недостатъци на комбинираното търсене в Google

Търсенето със снимки и допълнителни ключови думи е изключително полезно, но както с всички нови технологии, има място за подобрение. Това, впечатлява е колко добре алгуритъмът на Google разпозна почти всички предмети и изкарва релевантни резултати. Това, което го затруднява в момента, са снимките направени в лоши метерологични условия. Например, когато светлината не е достатъчна за качествена снимка, цвета на предмета се размазва и Google препоръчва съвсем различни предмети, които обаче пасват по форма със снимката. Това показва, че алгоритъмът работи с голяма база данни и винаги се стреми да предоставя най-релевантната информация. С развитието на ИИ, комбинираното търсене ще става все по-добро, защото технологията ще може да изчиства снимките и продоставя информация на търсачката. По този начин, даже снимките ти да са размазани, пак ще достигнеш до желаната информация.

Какво е бъдещето на търсачката

Google представи най-новата си технология, която позволява на потребителя да задава директни въпроси свързани със снимки. Може да потърси информация директно в търсачката и ще получи отговор от ИИ за своето запитване.

Google предложи за пример следната ситуаци - разглеждаш предмети в гаражна разпродажба и виждаш ролева игра, която е оставена на масата без кутия или правила. Изваждате Google Обектив, правите снимка и той веднага ви казва правилата на играта, как да спечелите и къде може да си я закупите.

Амбициите на Google за интеграцията на изкуствения интелект в резултатите от търсенето може да променят изцяло начина, по който търсим информация в интернет. Но дали ще се справят с предизвикателства като високата цена за поддръжката на многото заявки към изкуствения интелект или недостатъчно количество данни за качествено обучение? Можем само да предполагаме, но засега подобна интеграция е прекалено голям риск за компанията.