Онлайн рекламите, известни още като уеб реклами или реклами в интернет, са маркетингова стратегия, която използва интернет като канал за изпращане на промоционални съобщения до потребителите. Осемте основни типа реклами в интернет включват реклами с продуктови списъци, дисплейни реклами, реклами от платформата на търсенето, партньорски реклами, реклами в социални медии, видеореклами и имейл реклами, органични реклами.
Въпреки че различните видове реклами в интернет са изключително рентабилен начин за привличане на клиенти към вашия сайт, ако тепърва започвате, можете да се почувствате затрупани, дори стресирани от многото опции, които онлайн пространството ви предлага. Ето защо решихме да поговорим малко повече и по-подробно за различните видове реклами в интернет. От това как работят до уникалните им предимства, прочетете тази статия, за да разберете какъв вид реклами в интернет са най-подходящи за вашия бизнес.
Реклами в интернет – продуктови обяви
Продуктовите обяви или рекламите за пазаруване са реклами, които се показват в търсачката, когато търсите физически продукт. Това са вид PPC (плащане на клик) реклами, което означава, че трябва да платите само за броя кликове, които сте получили върху рекламата, а не за броя пъти, в които е била прегледана.
Каква е разликата между рекламите с продуктови обяви и обикновените реклами на Google?
Може да стане объркващо, тъй като има два вида реклами, които можете да настроите с Google AdWords. Но по същество обикновените реклами на Google могат да се използват от всички видове бизнеси.
Предимства на рекламите с продуктови обяви:
Добър начин бързо да увеличите уеб трафика към вашия уебсайт или онлайн магазин, ако сайтът ви все още е сравнително нов и все още не виждате резултати от SEO
Недостатъци на рекламите с продуктови обяви:
Обявите ще бъдат обозначени ясно като „Спонсорирани“, което ще направи честотата на кликване (CTR) по-ниска от резултатите от органичното търсене
Реклами в интернет – банерни
Банерните реклами в интернет, известни още като дисплейни реклами, съществуват от много дълго време. Това е вид реклама, при която се закупува предварително определено пространство от уебсайт за поставяне на реклама. Целта на дисплейните реклами е да постигнат по-голяма популярност на марката и са идеални за привличане на нови клиенти, които все още не са чували за продукта.
Банерните реклами могат да се използват и за кампании за пренасочване, в които настройвате рекламите си да се показват на екраните на потребители, които вече са посетили вашия сайт, за да ги върнете обратно и допълнително да насърчите покупка. Можете също така да настроите банерните реклами да се показват на конкретни демографски групи, като ги сегментирате по пол, възраст или регион, и да изберете часа от деня, в който да се показват тези реклами.
Предимства на банерните реклами:
- Силно адаптивни по отношение на форма, размер, разположение и тип съдържание (обикновен текст, изображение, анимация или видео)
- Чрез дисплейната мрежа на Google имате лесен достъп до милиони сайтове от вашия акаунт за реклами в Google
Недостатъци на банерните реклами:
- Интернет е пренаситен с банерни реклами, така че хората са склонни да ги игнорират, което води до ниска честота на кликване (CTR)
- Рекламните блокери могат да попречат на потребителите да виждат вашите реклами на първо място
- Цената на рекламното пространство може да бъде скъпа
Реклами в интернет - платформи от страна на търсенето (DSP)
Платформата от страната на търсенето (DSP) е инструмент, използван от фирмите за наддаване за рекламно пространство в реално време и закупуване на мобилни и видео реклами от един пазар. Така че вместо да се обръщате към отделни доставчици като Google Ads, за да купувате рекламни места, можете вместо това да купувате реклами от множество канали на едно място.
Платформите от страна на търсенето също включват метод, наречен „програмно рекламиране“, при който рекламите, които купувате, се публикуват контекстно въз основа на сложен алгоритъм.
Предимства на DSP:
- Могат да се съберат значителни данни за потребителите, които кликват върху вашите реклами, тъй като DSP платформите често са партньори с доставчици на данни
- Подобрено насочване с помощта на алгоритъма (което означава и повече реализации)
Недостатъци на DSP:
- Висока първоначална инвестиция, тъй като трябва да интегрирате нов DSP инструмент
- DSP инструментите могат да бъдат твърде сложни
Реклами в интернет – афилиейт реклами
Партньорски или афилиейт реклами се отнасят до случаите, когато уебсайт популяризира реклами на друг бизнес в замяна на комисионна за всеки придобит потенциален клиент осъществил действителна продажба.
Предимства на партньорските реклами:
- ROI е висока, тъй като рекламната компания обикновено плаща само за рекламен трафик, който се превръща в продажби
- Можете да зададете условията за вашата програма за партньорски маркетинг, като например как ще работи комисионната и колко искате да платите
- Чудесно за достигане до конкретна аудитория, ако изберете блог или медиен сайт, който е популярен във вашата целева ниша
Недостатъци на партньорските реклами:
- По-малко контрол върху брандирането и творческите аспекти, тъй като голяма част от работата се върши от парньора
- Необходима е много работа и планиране, за да стартирате партньорска програма (като изготвяне на договори с ясни правила и условия)
Реклами в интернет – естествени реклами
Естествените или нативни реклами съответстват на външния вид и усещането на уебсайтовете, в които са поставени, като по този начин не се открояват, както биха направили типичните реклами.
Предимства на нативните реклами:
- Не пречат на потребителите в сравнение с изскачащи прозорци или разсейващи банери
- Медийните издатели могат да печелят пари от реклами на сайта си, без да правят компромис с дизайна или потребителското изживяване
- Естествените реклами работят срещу дигиталната умора или предположението, че потребителите се отказват от традиционните реклами
Недостатъци на нативните реклами:
- Цената на тези реклами е значително висока
- Трябва да намерите медийни сайтове, чийто дизайн съответства на вашата марка, ограничавайки възможностите ви за места за рекламиране
Реклами в интернет – в социалните мрежи
От Tiktok и Instagram до Facebook, социалните медийни платформи предлагат перфектни условия за реклама. Например, с реклами във Facebook можете да избирате вашата аудитория по възраст, пол, образование, длъжност, местоположение, интереси и дори минали покупки, което ви позволява да достигнете до идеалните си клиенти с послание, съобразено с тях.
Предимства на рекламите в социалните медии:
- В зависимост от платформата те могат да бъдат сравнително достъпни
- Лесно насочване към точната аудитория, която искате да посети вашия сайт
- Чрез споделяне и харесване рекламите в социалните медии също могат да се разпространяват естествено
Недостатъци на рекламите в социалните медии:
- Потребителите могат да оставят отрицателна обратна връзка, като по този начин навредят на впечатлението на другите потребители за вашата марка
Реклами в интернет– видео
Обикновено, когато говорим за видеореклами, имаме предвид видеосъдържание, което се възпроизвежда в сайтове за видеосподеляне като YouTube. Рекламите в YouTube обикновено се плащат на база цена на гледане. Всеки преглед струва някъде между $0,10 - $0,30 в зависимост от вашата целева индустрия и ключови думи.
Предимства на видео рекламите:
- Тъй като обикновено плащате на база CPC, те са много рентабилни (и дори рекламата ви да бъде пропусната, пак можете да се възползвате от няколко секунди представяне на марката)
- Много възможности да бъдете креативни и да се отличавате от другите реклами с видео съдържание
Недостатъци на видео рекламите:
- Не можете да избирате към какви видеоклипове да се възпроизвеждат рекламите ви, а в миналото е имало противоречия относно възпроизвеждането на реклами
- Ако вашата видеореклама може да бъде пропусната за 5 секунди, е предизвикателство да предадете съобщението си навреме